Du har inga produkter i varukorgen.

Vanliga frågor

Här får du svar på de vanligaste frågorna vi får här på Lyxxa. Hittar du inte svaret på det du söker får du gärna kontakta vår kundtjänst.

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE?

Var alltid noga med att kontrollera att du skrivit rätt e-postadress, det är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett spam-filter som blockerar vissa mail.

KAN JAG ÄNDRA/AVBESTÄLLA EN ORDER?

Om vi inte redan har packat din order går det bra att göra ändringar. Ring vår kundtjänst på 042 – 20 24 90 för att få svar direkt mellan 09:00-14:00 måndagar till fredagar.

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Beställningar gjorda innan kl.13:00 (helgfria dagar) skickas samma dag. Med postens standardlevereras levereras dina varor inom 3-5 arbetsdagar. Om det skulle vara något som blir försenat eller som vi haft ett felaktigt lagersaldo på kontaktar vi dig så fort vi kan.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Frakten är gratis inom Sverige vid köp över 400 kr. Vid köp under tillkommer en fraktavgift på 49 kr. Detta gäller även vid byten.

VAD KOSTAR RETUREN?

Lyxxa.se erbjuder 30 dagars fri retur inom Sverige från den dag du har mottagit din order. Använd returfraktsedeln som du får med din beställning.

HUR KAN JAG RETURNERA ELLER BYTA EN VARA?

Som kund har du alltid 30 dagars returrätt och öppet köp hos lyxxa.se från den dag du har mottagit din order. Varan ska vara oanvänd och i ursprungsskick. Skicka alltid med originalförpackningar. De vita plomberingslapparna ska sitta kvar på varan.

Returnotan och returfraktsedeln hittar du i din beställning. Fyll i returnotan och lägg returnotan tillsammans med det du vill returnera i paketet. Returfraktsedeln, som du hittar tillsammans med din order, klistrar du på paketet och lämnar till ditt närmaste PostNord-ombud. Spara alltid ditt inlämningskvitto tills vi registrerat returen.

Vid reklamation av defekt vara, kontakta kundtjänst i formuläret här eller ring 042 – 20 24 90.

Om du vill byta din vara så lägger du en ny order via hemsidan.

RETURER I BUTIK    

Det går inte att returnera dina webbshopsbeställningar i butiken på Väla Centrum. Samtliga måste skickas ihop med retursedeln som bifogats med din beställning.

ÅNGERRÄTT

Enligt Lag (2005:59) 2 kap. 10§ har du alltid 14 dagars ångerrätt dock erbjuder lyxxa.se alltid 30 dagars fri retur.

HAR NI MOTTAGIT DE VAROR JAG HAR RETUNERAT?

Det kan ta upp emot 10 arbetsdagar innan vi får in och behandlar din retur. När returen är registrerad skickas ett bekräftelsemail till dig.

NÄR FÅR JAG TILLBAKA MINA PENGAR?

Vid köp med kreditkort/kontokort: Vi betalar tillbaka beloppet senast två dagar efter att vi mottagit paketet från dig. Det kan från 2 till 7 arbetsdagar innan beloppet finns på ditt konto. Hur lång tid det tar beror på din bank eller kortutgivare. Vi krediterar beloppet till det kort (konto) som du använde när du gjorde beställningen. Om detta inte är möjligt (t. ex på grund av att kortet avvisas eller inte längre är giltigt) kontaktar vi dig.

Vid köp med faktura: Vänligen betala bara de artiklar som du behåller inkl. eventuell fakturaavgift. Om du returnerar hela din order justeras fakturan när varorna har kommit tillbaka till oss. Enklast gör du detta i Klarnas app.

Tänk på att eventuell fraktavgift alltid debiteras.

VAR ÄR MIN BESTÄLLNING?

Har du inte fått din beställning inom 6 arbetsdagar har du förmodligen fått ett meddelande om eventuell försening. Om du inte fått din beställning inom 10 arbetsdagar efter att du fått bekräftelsemail från oss så ber vi dig höra av dig till vår kundtjänst så vi kan kolla upp vad som hänt. Du kan följa din order på mina sidor.

VÅRA BETALSÄTT

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

KLARNA CHECKOUT

Lyxxa.se använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

PERSONUPPGIFTER

Lyxxa registrerar dina personuppgifter i samband med

a) ditt köp i Lyxxas online shop,
b) din prenumeration av nyhetsbrev,
c) ditt deltagande i enskilda kampanjer och aktiviteter som t.ex. tävlingar samt
d) vid ansökan om att vara medlem i vår kundklubb
e) vid beställning eller köp i Lyxxas butiker

Ändamålet med denna registrering är att genomföra analyser, marknadsföringsaktiviteter samt att administrera Lyxxas kundregister.

Behandlingen sker enligt Personuppgiftslagens krav, innebärande att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Vid genomförande av köp i Lyxxas webbshop registreras uppgifter om köpet (kassa-kvittoinformation) och kortinnehavaren. Ändamålet med behandlingen är att samla och analysera information om köp till grund för erbjudanden och rabatter samt marknadsföring av både generell och riktad karaktär. Uppgifter gallras ut då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser eller direktmarknadsföring. Den som inte vill ta emot adresserad reklam och erbjudanden kan kontakta Lyxxa och begära en reklamspärr.

I och med att du som kund lämnar dina uppgifter till Lyxxa ger du ditt medgivande till att Lyxxa registrerar och lagrar köp och disponerar över den samlade köpinformationen samt behandlar de angivna personuppgifterna för ovanstående ändamål. Information om vilka personuppgifter som är registrerade kan erhållas efter skriftlig begäran till Lyxxa. Lyxxa kommer på eget eller kundens initiativ att rätta uppgifter som upptäcks vara felaktiga.

Personuppgifter kan också komma att lämnas ut till andra företag som Lyxxa samarbetar med för nödvändig behandling för Lyxxas räkning t ex för analys, tryck, distribution eller kreditupplysning. Utöver detta kan Lyxxa även enligt lag vara tvingad att lämna ut uppgifter till annan. Vid all hantering av personuppgifter iakttas hög säkerhet och sekretess.

För ytterligare information om personuppgiftshanteringen hänvisas till Lyxxa, Marknad, Marknadsvägen 9, 26036 Ödåkra.

Fri frakt över 400 kr och alltid fria returer. Kundservice